pátek 9. října 2015

První tokijské nákupy


Milý člověče, kdož čteš tyto řádky,
jelikož jsem se vydala na rok na vyučenou do vzdáleného Japonska, rozhodla jsem se nakonec se o své zážitky podělit. Přeci jen bude asi lepší, když to nebudu dělat přímo u sebe na profilu a otravovat tak nezúčastněné, které moje osoba a výlety s ní spojené vůbec a vůbec nezajímají. Nebo naopak, aby mohli číst případně i ti, kteří nebyli obšťastněni kámošstvím se mnou tady na fejsbuku. Takže pokud chceš, čti. Budu psát třeba pro lidi, kteří se chystají podniknout výlet sem na východ, aby se nemuseli s něčím potýkat tolik co já, pro moji milou rodinu a mně nejmilejší lidi, které by to snad mohlo občas taky zajímat, a případně pro lidi, kteří mají rádi Japonsko, nebo jen tak.


Začnu hned asi dost netradičně. Taky bych raději psala o tom, jak jsem si udělala výlet na Šibuju, na Fudži nebo do Kamakury, byla na super pravém japonském suši, nebo tak. Bohužel na to zatím nebyl čas. Jen co jsme - jsme tu dvě, druhou slečnu mi dovolte představit, to jest Eliška - přiletěly, proběhla hned zahajovací ceremonie, kde jsme dostali asi tak milion formulářů, registrace do všeho možného (od jazykových hodin po povolení parkovat kolo v areálu univerzity), pokyny na všechno možné (jak se na ty hodiny zaregistrovat, jak vyplnit to s tím kolem a všechny ty další a další formuláře), jak se přihlásit do tohohle a tamtoho klubu a proč právě do toho a ne do tohohle, jak (pře)žít v Japonsku, jak nepanikařit při zemětřesení a tak. 

Navíc jsem tu neměla co jíst, akutně mi scházely některé věci do domácnosti (od hrnce po polštář) či drogerie (hrozně nutně jsem potřebovala tělové mléko). A jídlo. Takže plán byl jasný - první volný den jsem se vydala do světa.S jídlem je tu vážně potíž. Za a) proto, že tu všechno vypadá lákavě a všechno byste to moc chtěli sníst, b) proto, že je strašně drahé. Což jsem sice věděla, ale stejně mě to překvapilo a při prvním nákupu, kdy jsem si skoro za v přepočtu 600Kč odnášela pět a půl věci, mi to drásalo srdce. Dneska jsem se ale už proti těm zákeřným cenám obrnila, řekla si, že přece nemůžu jíst tímhle způsobem (tzn. skoro nejíst), a nakoupila v súpá (supermarketu) jídlo asi za něco přes 1000Kč (5500¥). Nutno dodat, že tam ale byly věci, co mi vydrží i na delší dobu. Přikládám foto. A hodlám z toho žít alespoň týden.

K tomuhle p.s.: Jelikož vím, jak strašně rádi se mě lidé starostlivě či s opovržením táží, zdali mi chutná, či mi rovnou doporučují, abych se pořádně najedla, prosím, abyste si po mém příjezdu i teď vaše laskavé poznámky odpustili. A ano, já jím velmi ráda a dokážu toho sníst hodně moc! Díky za pochopení.

V rámci mé dnešní nouzové nakupovací horečky jsem navštívila taky takovou fajn malou drogerii. Strávila jsem tam určitě alespoň hodinu. Ač japonštinu lehce ovládám, u některých věcí jsem fakt nerozpoznala, zdali se jedná o šampon, vůni do wc, prací prášek, odličovací olej (kríningu ojru tu evidentně frčí - ale já chtěla micerální vodu nebo ubrousky - nesehnala jsem ani jedno, mám "cosi" s hello kitty, co nejsem schopná identifikovat, ale prý je to na obličej) nebo to tělové mléko. To jsem nakonec sehnala Johnson's, poloviční balení jako u nás, ale za stejnou cenu. Drogerie je tady ale cenově v některých věcech podobná. Nebo samozřejmě dražší. Ráda bych nakoupila něco zajímavějšího a hlavně japonského, ale chci na konci měsíce ještě jíst. Jo a mrzí mě, že jsem nevyfotila japonský Cif (ジフ / džifu). Ten mě pobavil.


Třetí obchod, který jsem poctila svojí návštěvou, byl 100円ショップ (hjakuen šoppu / "vše za 100¥"), kde jsem nakoupila sešity, utěrky, ramínka a třeba zrcadlo, které je sice trochu křivé a při bližším ofunění zjistíte, že zvláštně zapáchá, ale stejně ho mám ráda, protože už si nemusím dělat culík v Mirkovi (to je můj tablet, ano, můj tablet se jmenuje Mirek, pan Miller, nebo taky ミラーさん / mirá san / z učebnice japonštiny = pan Miller). Z něj vám taky píšu, jelikož stále nemám notebook. Ale už je na cestě! O objednávání a placení notebooku v Japonsku příště. Byl to boj.


A konečné info o mé výbavičce: Spoustu věcí jsem koupila ve školním bazaru, kde se prodávaly fakt levně (rychlovarná konvice za 200¥ / cca 40něco Kč). Pořídila jsem tam všechno nádobí, velkou osušku, knížky (zdarma), byly tam i peřiny, skříňky, a tak. Ještě jsme v losování o kola - je jich tu jen pět, tak abychom se pro ně nezabili, jsou totiž jen za 1000¥ (asi 200Kč)! Dám vědět, zdali jsem se po prvé v životě stala šťastným výhercem čehokoli. Navíc jsem měla to štěstí, že jsem z mého velkého nákupu přišla právě ve chvíli, kdy bazar sklízeli, a mohla jsem si nabrat spoustu věcí úplně 無料 (murjó / zadarmo). Super věc, tenhle bazar.


Díky všem, kdo dočetli až sem. Bohužel zatím nemám foťák, takže fotky jsou jen z Mirka - není jich zrovna kvantum, všude ho s sebou netahám. Snad brzy bude! A snad občas přidám něco nového, když bude čas a chuť.

Zatím se mějte! Zdravím z Tókja!.

K.







2 komentáře:

  1. Ahoj, jsem ráda, že jsem na "tebe" (tj. tvůj blog) narazila, tohle je rozhodně užitečné – a taky dost děsivé :D Omlouvám se, jestli jsem to v článku přehlídla (přiznávám, že jsem byla při čtení lehce roztěkaná), ale jela jsi s nějakou univerzitou nebo na vlastní pěst? Protože v mé pokroucené mysli vypadá stipendijní program na univerzitě jako bezproblémová země plná jednorožců i s notebookem a možností dovozu nějakého toho jídla s sebou, tak abys mě co nejrychleji zbavila iluzí. Moc díky a pokusím se psát míň otravných komentářů ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj ahoj,
      omlouvám se, že odpovídám až teď, jsem tu lehce zaneprázdněná.
      Jela jsem sem výměnně přes japanologii na FF UK, kterou studuju, hodlám o tom napsat snad i víc.
      Bezproblémovým bych to tu rozhodně nenazvala, ač myslím, že jinde může být určitě problémověji :) S sebou jsem si toho moc nevzala, ale to pouze z důvodu postrádání váhy pro kufry a odborným odhadem mých rodičů, že "to už bude 30kg" (jela jsem nakonec jen s 21kg.. Ale zase si toho můžu odvést víc zpět!). Samozřejmě si můžeš dovézt, co uznáš za vhodné, včetně ntb, jen ten můj už to měl trochu za sebou, tak jsem ho nechala doma a kupovala si tu nový.
      Nevím, co všechno chceš vědět, snad podám více informací v dalších článcích ;)
      A díky, jsem ráda, že je to tu někomu k užitku!

      Vymazat